273ο Σύστημα Αεροπροσκόπων Αγλαντζιάς

 

 

Με τον
φωτογραφικό
φακό μας.

                                Μετάβαση...

Πρόσκοπος

Ενημερωτική Εκδοση Ε. Ε. Λευκωσίας
                                Μετάβαση...

Τραγούδια



                                Μετάβαση...

Παιχνίδια



                                Μετάβαση...

Προσκοπικά
Βίντεο


                                Μετάβαση...

up  Μετάβαση στην Κεντρική Σελίδα του Αρχείου

Παιχνίδια για Λυκόπουλα

Παιχνίδια Γνωριμίας

Τα ονόματα μας σε κύκλο

Η ομάδα βρίσκεται σε κύκλο μαζί με τον εμψυχωτή. Ο εμψυχωτής ξεκινάει λέγοντας το όνομα του και πετάει το μπαλάκι σε κάποιον άλλο. Αυτός με την σειρά του λέει το όνομα του και πετάει το μπαλάκι σε κάποιον τρίτο κτλ, μέχρι να ειπωθούν τα ονόματα των μελών όλης της ομάδας. Στη συνέχεια ο εμψυχωτής ξαναρχίζει λέγοντας το όνομα κάποιου και πετώντας του την ίδια στιγμή το μπαλάκι. Εκείνος παίρνει το μπαλάκι και κάνει το ίδιο σε κάποιον που θυμάται το όνομα του. Ο κύκλος κλείνει όταν ειπωθούν όλα τα ονόματα. Σκοπός του παιγνιδιού είναι να μάθει ο ένας το όνομα του άλλου.

Μπορεί να παιχθεί επίσης με αντικατάσταση του μαλακίου από ένα κουβάρι σπάγκου. Έτσι τη στιγμή που λέει κάποιος το όνομα του κρατάει τον σπάγκο και πετάει το κουβάρι σε κάποιον άλλο. Με το τελείωμα του παιγνιδιού έχει σχηματιστεί ένα είδος ιστού.

MoveTop Αρχή Σελίδας

Ήσυχα Παιχνίδια

Κινέζικο πορτρέτο

Όλη η ομάδα κάθετε σε κύκλο. Ο βαθμοφόρος ή κάποιος άλλος που ξέρει το παιγνίδι κάνει την αρχή. Ο βαθμοφόρος «βάζει» κάποιον από τον κύκλο στο νου του. Στη συνέχεια όλη η ομάδα κάνει ερωτήσεις με σκοπό να βρει αυτόν που ο βαθμοφόρος έχει «βάλει στο νου του». Οι ερωτήσεις έχουν την ακόλουθη μορφή: Αν ήταν ζώο, τι ζώο θα ήταν;», «Αν ήταν χρώμα, τη χρώμα θα ήταν;», «Αν ήταν έπιπλο, τι έπιπλο θα ήταν;», «Αν ήταν ρούχο, τι ρούχο θα ήταν;», κτλ. Αυτός που απαντά πρέπει να αντιδρά αυθόρμητα, να απαντήσει αμέσως και να μην προσπαθήσει να σκεφτεί τι θα ταίριαζε ως απάντηση. Όταν βρεθεί ο πρώτος, συνεχίζει ο επόμενος την ίδια διαδικασία.

Το παιγνίδι αυτό μπορεί να λειτουργήσει ως ερέθισμα δημιουργίας ενός φανταστικού ζωγραφικού πίνακα. Ίσως να ήταν πετυχημένο αν γινόταν σε μικρή αγέλη.

Κινέζικο τηλέφωνο

Η ομάδα κάθεται σε κύκλο έτσι ώστε να βρεθεί αρκετά κοντά ο ένας με τον άλλο. Ξεκινάει ο πρώτος και λέει πολύ χαμηλόφωνα στο αυτί του επόμενου μια λέξη, π.χ. ουρανός. Ο δεύτερος ψιθυρίζει στον τρίτο μια λέξη που έχει σχέση με την πρώτη, π.χ. αστέρια, κτλ. Ο τελευταίος λέει δυνατά τη λέξη του. Είναι ενδιαφέρον μετά απ’ αυτό να ανακοινώσουν όλοι κατά σειρά τη λέξη τους, ώστε να φανεί η πορεία που ακολούθησαν οι λέξεις και πως τροποποιήθηκαν από άτομο σε άτομο.

Το παιγνίδι αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί και ως εφόρμηση για τη δημιουργία μιας ιστορίας ή ενός παραμυθιού.

Διάσημα πρόσωπα

Το κάθε μέλος της ομάδας παίρνει από ένα μικρό χαρτάκι και γράφει το όνομα ενός διάσημου προσώπου (μπορεί να είναι πολιτικός, καλλιτέχνης, ήρωας από κόμικς, αρκεί να είναι πολύ γνωστός σ’ όλη την ομάδα). Διπλώνει το χαρτάκι και το ρίχνει σ’ ένα κουτί. Το ίδιο κάνουν όλοι. Μετά ο καθένας τραβά από ένα χαρτάκι και χωρίς να δει τι γράφει το κολλά με σάλιο στο μέτωπο του. Σκοπός του παιγνιδιού είναι να βρει ο καθένας ποιο «διάσημο πρόσωπο είναι», κάνοντας ερωτήσεις με τέτοιο τρόπο ώστε οι άλλοι να του απαντούν μονολεκτικά με ναι ή όχι (π.χ. «είμαι άντρας;», «ζω;», «είμαι υπαρκτό πρόσωπο;», «είμαι Ελληνίδα;», κτλ. Όταν η απάντηση είναι αρνητική, παίζει ο επόμενος από δεξιά. Έτσι προχωρά ο κύκλος. Όταν βρει κάποιος «ποιος είναι», βγαίνει από το παιγνίδι και οι υπόλοιποι συνεχίζουν μέχρι να βρουν όλοι «ποιοι είναι».

Η σοκολάτα

Έχουμε ένα μεγάλο ζάρι και μια σοκολάτα, ένα μαχαίρι( όχι κοφτερό) και ένα πιρούνι. Βάζουμε τη σοκολάτα, το μαχαίρι και το πιρούνι στο κέντρο της Εστίας μας. Ξεκινάει όποια Εξάδα φέρει τη μεγαλύτερη ζαριά. Αυτός που θα φέρνει κάθε φορά το έξι (6) στο ζάρι του πρέπει να πηγαίνει γρήγορα στο κέντρο και να κόβει τη σοκολάτα με το μαχαίρι και να την τρώει μόνο με το πιρούνι. Οι υπόλοιπες εξάδες συνεχίζουν να παίζουν με το ζάρι μέχρι να βγάλει κάποιος άλλος το έξι και να συνεχίσει αυτός.

* Μπορεί να γίνει και με ραδιόφωνο.  

Οι Εντολές

Γράφουμε σε πολλά χαρτάκια διάφορες εντολές, π.χ. «Άνοιξε την πόρτα της εστίας», «Κάθισε στο πάτωμα», «Μην αφήσεις κανένα να καθίσει στο πάτωμα» κ.ο.κ. Μοιράζεις στον καθένα το χαρτάκι με την εντολή και με το σφύριγμα πρέπει να ανοίξουν όλοι το χαρτάκι τους και να εκτελέσουν αμέσως, αλλά να γνωρίζουν από πριν ότι με το δεύτερο σφύριγμα πρέπει να βρίσκονται στον πάγκο τους.

Τετράγωνα με σήματα

Χαράζουμε σε ένα χαρτόνι (0,20x0,30) ένα τετράπλευρο παραλληλόγραμμο, που υποδιαιρούμε σε μικρότερα τετράγωνα. Σε μερικά από τα τετράγωνα αυτά σχεδιάζουμε διάφορα σήματα ή σχήματα. Τα Λυκόπουλα, αφού το παρατηρήσουν επί ένα λεπτό, προσπαθούν κατόπιν να το αντιγράφουν ακριβώς από μνήμης.

Ανακατεμένα γράμματα

Ο βαθμοφόρος δίνει σε κάθε Λυκόπουλο ένα φάκελο, που περιέχει 9 χαρτονάκια με ένα γράμμα στο καθένα. Τα ανακατεμένα αυτά γράμματα σχηματίζουν 1 λέξη. Η εξάδα που θα συναρμολογήσει πρώτη τη λέξη τη φωνάζει δυνατά ή την παραδίδει γραμμένη σ’ ένα χαρτάκι στον Ακέλα.

Παραλλαγή 1: Αντί για γράμματα γράφουμε στα χαρτάκια συλλαβές που να σχηματίζουν 2 ή 3 λέξεις ή γράφουμε λέξεις που να σχηματίζουν φράσεις.

Παραλλαγή 2: Ο βαθμοφόρος γράφει σ’ ένα χαρτόνι 4  αγωνίσματα ή άλλες λέξεις με γράμματα ανακατεμένα. Κερδίζει το Λυκόπουλο που θα παραδώσει πρώτο σ’ ένα χαρτί τα 4 αγωνίσματα.

MoveTop Αρχή Σελίδας

Νυκτερινά Παιχνίδια

Κρυφό Πλησίασμα

Ο Βαθμοφόρος στέκεται σ’ ένα σημείο του δάσους. Τα Λυκόπουλα σκορπίζονται γύρω-γύρω, χωρίς να φαίνονται. Στο σύνθημα του βαθμοφόρου, κάθε Λυκόπουλο προσπαθεί να πλησιάσει το βαθμοφόρο χωρίς να γίνει αντιληπτό απ’ αυτόν. Όταν ο βαθμοφόρος αντιληφθεί ένα Λυκόπουλο του φωνάζει το όνομα και βγαίνει από το παιχνίδι. Σε δεύτερο σύνθημα του βαθμοφόρου τελειώνει το παιχνίδι. Τότε όποιο Λυκόπουλο βρίσκεται πλησιέστερα στο βαθμοφόρο κερδίζει.

Παραλλαγή: Σε απόσταση 10-20 μέτρα από το βαθμοφόρο και προς τα 4 σημεία του ορίζοντα, τοποθετούμε από ένα σημαιάκι ή κρεμούμε από ένα μαντήλι στα γύρω δέντρα. Τα Λυκόπουλα προσπαθούν να πάρουν τα σημαιάκια από το βαθμοφόρο. Όποιο Λυκόπουλο πάρει πρώτο ένα σημαιάκι κερδίζει. 

* Ενδιαφέρον αλλά μπορεί να γίνει με περισσότερα από 2 άτομα.

Μονομαχία με σφυρίχτρα

Δύο Λυκόπουλα με μία σφυρίχτρα και ένα φακό κρύβονται στο δάσος σε απόσταση 200 μέτρων ο ένας από τον άλλο. Όταν ο ένας σφυρίξει είναι υποχρεωμένος και ο άλλος να σφυρίξει. Σκοπός κάθε Λυκόπουλου είναι να ανακαλύψει πρώτο τον αντίπαλό του και να του ρίξει το φως του φαναριού του.

Παραλλαγή: Ακόμη δυσκολότερο γίνεται το παιχνίδι όταν κάθε Λυκόπουλο έχει γραμμένο ένα αριθμό στην πλάτη και στο στήθος του. Σκοπός κάθε Λυκόπουλου είναι ποιο θα διαβάσει πρώτο τον αριθμό του άλλου. Οι παίκτες δεν επιτρέπεται να κρύβουν τον αριθμό τους με διάφορα αντικείμενα ή τα χέρια τους. Μπορούν μόνο να ξαπλώνουν στο έδαφος και να ακουμπούν τη πλάτη και το στήθος τους σε δέντρα, τοίχους κ.λπ.  

* Ενδιαφέρον αλλά μπορεί να γίνει με περισσότερα από 2 άτομα.

Ψάχνοντας το μήνυμα της περγαμηνής

Ο Ακέλας διαλέγει ένα θέμα και γράφει μία σχετική παράγραφο για κάθε Εξάδα. Για παράδειγμα θα μπορούσαμε να επιλέξουμε σαν θέμα Το περιβάλλον ή Τη φύση και οι  εξάδες να έχουν παραγράφους με θέματα όπως Ζώα, Φυτά, Ψάρια, Ερπετά κ.λ.π.  Γράφουμε τις λέξεις της παραγράφου σε χρωματιστά χαρτονάκια (διαφορετικό χρώμα για κάθε εξάδα) και στην άκρη τα χρωματίζουμε με μαρκαδόρο που να φωσφορίζει. Κρεμάζουμε τα χαρτονάκια στα κλαδιά δέντρων. Με την έναρξη του παιγνιδιού τα Λυκόπουλα ψάχνουν με τα φανάρια τους για τα χαρτονάκια στο χρώμα της εξάδας τους. Αφού τα μαζέψουν όλα πρέπει να τα βάλουν σε σειρά ούτως ώστε να δημιουργηθεί η παράγραφος και να το γράψουν στην άδεια περγαμηνή που είχε ο φάκελος με τις οδηγίες (στο φάκελο με τις οδηγίες γράφουμε το χρώμα που έχουν τα χαρτονάκια της κάθε εξάδας καθώς και το θέμα της παραγράφου). Κερδίζει η εξάδα που θα τελειώσει πρώτη και θα έχει γράψει σωστά την παράγραφο στην περγαμηνή.

MoveTop Αρχή Σελίδας

Ζωηρά Παιχνίδια

Επάνω τα χέρια

Η εξάδα χωρίζεται στα δύο. Η μία ομάδα (Α) από τη μία μεριά του τραπεζιού και η άλλη (Β) από την απέναντι. Με κλήρο η 1 ομάδα, με τα χέρια κάτω από το τραπέζι, μεταβιβάζει από παλάμη σε παλάμη ένα νόμισμα. Στο παράγγελμα του βαθμοφόρου  (ή αρχηγού) της ομάδας Α «ψηλά τα χέρια» όλοι μαζί οι παίκτες της Β ομάδας υψώνουν τα χέρια και τα κατεβάζουν με  δύναμη επάνω στο τραπέζι. Ο αρχηγός της ομάδας Α , μετά από συνεννόηση με τα υπόλοιπα Λυκόπουλα της εξάδας του, δείχνει εκείνον που νομίζει ότι κρατά το νόμισμα στην παλάμη του. Εάν το ανακαλύψουν, αλλάζουν ρόλο οι ομάδες. Σε κάθε λάθος ανακάλυψη του νομίσματος η ομάδα επιβαρύνεται με ένα βαθμό. Κερδίζει η ομάδα που θα συγκεντρώσει τους λιγότερους βαθμούς.

Κυνήγι στα τυφλά

Τα Λυκόπουλα της εξάδας χωρίζονται σε 2 μέρη. Όλοι δένουν τα μάτια τους. Με το σφύριγμα αρχίζει ο ένας να ψάχνει να βρει κάποιο άλλο. Μόλις συναντηθούν προσπαθεί καθένας ψηλαφιστά να καταλάβει τον άλλο. Ο πρώτος που θα πει το όνομα του άλλου κερδίζει και λύνει τα μάτια του. Το παιχνίδι συνεχίζεται ώσπου να μείνει ο τελευταίος με δεμένα μάτια… ο χαμένος.

Ψάρεμα

Από τη ζώνη κάθε Λυκόπουλου δένουμε ένα χαρτονένιο ψάρι με τρόπο που να σέρνεται στο έδαφος. Στο σύνθημα όλα τα Λυκόπουλα αρχίζουν να τρέχουν και να προσπαθούν να πατήσουν το ψάρι του άλλου προστατεύοντας όμως ταυτόχρονα το δικό τους. Όποιο Λυκόπουλο χάνει το ψάρι του βγαίνει από το παιχνίδι. Όποιο Λυκόπουλο μείνει τελευταίο κερδίζει.

Παραλλαγή: Με μπαλόνι. Τα Λυκόπουλα προσπαθούν να σπάσουν τα μπαλόνια που δένουμε πατώντας τα με τα πόδια τους.

MoveTop Αρχή Σελίδας

Copyright © 1997-2009    •    www.273airscouts.org.cy    •    273ο Σύστημα Αεροπροσκόπων Αγλαντζιάς